Energidrycker och deras ingredienser :: Forum
2023-04-01 17:42:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till det forumet om energidrycker och deras ingredienser: forum.taurin.se

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: kan man dö av energidrycker och hur?  (läst 31413 gånger)
Muppel™
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009-03-05 18:41:08 »

Jag har kollat runt lite på internet, inga säkra källor men, men. Tänkte dra lite slutsatser efter vad jag kommit fram till. Energiryck är inte hälsosamt (WOW Chockad ) men inte heller farligt. Visst, i förstora mängder kan det bli farligt men innan man kommer upp i dom mängderna har man nog spytt fyrtioelva ggr och ligger på akuten, det krävs hutlöst mkt energidryck för att det ska vara dödligt.
Taurin i energidrycker ska inte heller vara farligt (om man inte lider av hjärtfel då man bör unvika taurin) men däremot om man blandar taurin med alkohol kan det komma risker, dock är nog chansen att dö väldigt liten eftersom det är väldigt många som super sig fulla på sånt helg efter helg. Dock påstår vissa läkare att det är som att leka med döden. Om man nu skulle blanda med alkohol och känner av minsta ont i (runt om) hjärtat bör man genast sluta och uppsöka läkare.

Blev en lite uppsats men men...  Cool

Haha mjo, såg på en youtube film om en kille som hade vart nära döden av enrgi dricker, han drack skit mycket i tree år. Då fick han opereras, så nhä de e nog inga problem. Men du behöver inte dricka allt på en gång, han drack 3-4 st per dag men efter en lång tid hade njurarna tagigt stora skador.

Har sett den filmen med.
Mm han som hade 3 st ärr på magen Tunga

Aa Tunga
Loggat
MrPontus
Medlem

Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2009-03-06 04:29:28 »

Haha mjo, såg på en youtube film om en kille som hade vart nära döden av enrgi dricker, han drack skit mycket i tree år. Då fick han opereras, så nhä de e nog inga problem. Men du behöver inte dricka allt på en gång, han drack 3-4 st per dag men efter en lång tid hade njurarna tagigt stora skador.
vad var det som gjorde att njurarna tog skada, vilket eller vilka ämnen?
jag har inte sett klippet, vad ska jag söka på eller har du länk?
Loggat
Energy Drinker
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2009-03-06 10:11:04 »

Om det är den jag tror så är det:  http://www.youtube.com/watch?v=63GNOKObABY
Loggat
Noob Taster!
Medlem

Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2009-03-12 18:08:06 »

vad var det som gjorde att njurarna tog skada, vilket eller vilka ämnen?
jag har inte sett klippet, vad ska jag söka på eller har du länk?
ehmm Tunga kommer inte ihåg vilka ämnen å vad jag sökte på var Cocaine energy drink sen klickade jag mig fram Tunga
Loggat
Energy Drinker
Gäst
« Svara #19 skrivet: 2009-03-12 18:37:27 »

Men han som drack 3-4 per dag,han drack ju Monster och Rockstar,och dom är ju 50cl,så en burk motsvarar ju isf 2 red bull,så han fick ju i sig rätt mkt
Loggat
Muppel™
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2009-03-12 18:40:22 »

Men han som drack 3-4 per dag,han drack ju Monster och Rockstar,och dom är ju 50cl,så en burk motsvarar ju isf 2 red bull,så han fick ju i sig rätt mkt

Mm det är ju sant.
Loggat
hottjoj
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2009-07-20 19:15:07 »

enligt vårdguiden så står det inget om att energidyck är farligt bara att man inte ska dricka dom innan man går och lägger sig
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!