Energidrycker och deras ingredienser :: Forum
2023-04-01 17:54:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till det forumet om energidrycker och deras ingredienser: forum.taurin.se

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Åldersgräns på Energi dryck  (läst 9673 gånger)
Daniel albinsson
Pro
Medlem
*

Visa profil
« skrivet: 2012-10-22 08:30:27 »

Som vissa kanske vet så är det lite disskutioner om energi drycker på tv nu. o försäljningen har ökat kraftigt. många skolor mm vill förbjuda energi drycker.

jag själv tycker att det ska vara minst 15 års gräns på energi drycker. jag började nog dricka när jag var i 15 års åldern. (är idag 28år). varit beroende i över 10 år. försöker sluta nu men är inte så lätt. tror inte det är bra för kroppen heller. är man inte så gammal så tror jag inte man tänker så mycket på det. gjorde inte jag på den tiden iaf. ibland ångrar man kanske att man drack så mycket o under så lång tid. det känns i kroppen. mår inte så jätte bra idag men är på bättrings vägen.

så vad jag tycker iaf så är minst 15 årsgräns bra. gärna högre. vet att det är många här på forumet som är i den åldern. men det är vad jag tycker.

så vad säger ni om detta?? bra eller dåligt?? vilken åldersgräns tycker ni är rimlig??
Loggat

2258 st i samlingen just nu varav 464 är monster
crazylazyboy
Medlem

Skulle gjerne varit der! :)

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-10-22 08:45:35 »

Synes egentlig aldersgrense er teit. Fordi jeg ser på Energy Drink som brus/läsk. Cola har også koffein, ikke så mye men. Synes alle som rekker opp til disken Cheesy skulle hatt lov til å kjøpe, så burde heller foreldrene bry seg om de ikke liker det Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

1601 ulika från 50 länder i samlingen:)
Wahlmat
Hollywood Undead!<3
Global Moderator
Medlem
*

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-10-22 21:17:50 »

15 kan nog vara rimligt!
Loggat

Most Wanted:
-Cocaine
-Monster Dub
-32oz Monster

Även Monster och Rockstar jag inte har, skicka ett pm för byte. Framförallt intresserad av fulla burkar.
Mrdannenergidrink
Medlem

Thirsty? Why don't go grab a ЯR?

Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-10-23 05:03:02 »

Tycker också 15 är bra... Dock tycker jag att 18 är att ta i...
Loggat

456 Rockstar och 568 Monster i samlingen
Wahlmat
Hollywood Undead!<3
Global Moderator
Medlem
*

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-10-23 08:56:12 »

Tycker också 15 är bra... Dock tycker jag att 18 är att ta i...
sant, men det skulle inte skada Tunga
Loggat

Most Wanted:
-Cocaine
-Monster Dub
-32oz Monster

Även Monster och Rockstar jag inte har, skicka ett pm för byte. Framförallt intresserad av fulla burkar.
McƆurdy
Medlem

STOLT SKÅNEPATRIOT

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-10-23 13:57:50 »

Även fast jag är 19 så säger jag att det är bra med en åldersgräns, men ändå dåligt. 18 är löjligt iaf.
Jag "lider" av ADHD och blir lugn av energidricka. Så om en 15-åring har adhd och får ett utbrott på sin skola, ska inte han (säger han för det är oftast killar som "drabbas" av adhd) få ta och köpa en energidricka och hålla sig lugn i ett par timmar?
Loggat

Energidrycker: 847st.
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!