Energidrycker och deras ingredienser :: Forum
2023-09-21 11:18:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till det forumet om energidrycker och deras ingredienser: forum.taurin.se

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Godast smak och äckligast smak för energidrycker  (läst 8315 gånger)
Swe01
Medlem

Visa profil Hemsida
« skrivet: 2017-07-14 22:16:50 »

Här är en tråd där man kan skriva vilka smaker som man gillar och ogillar mest i energidrycker.

Vad jag tycker mest om och vad jag ogillar mest:
Godast: Original (typ som Powerking, Kjellkraft m.fl.), Körsbär, Vindruvor, Fruit Punch och Lime (t.ex. Battery No Calories Lime och Rockstar Freeze Frozen Lime)
Äckligast: Mojito, Zero Calories/Zero Sugar, Vattenmelon, Grönt te och Lakrits  
« Senast ändrad: 2017-10-07 18:32:00 av MrV01 » Loggat
Wahlmat
Hollywood Undead!<3
Global Moderator
Medlem
*

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2017-07-16 09:39:49 »

Godast: Orginal, Apelsin, Acai, Guava, Blueberry, Grape, Cranberry, Green Tea, Lakris, Choklad, Kaffe
Okej: Äpple, Apelsin, Sugar Free, Cola, Körsbär, Kaffe
GTFO: Schwarze dose, Äpple, Mojito, Kokos
Loggat

Most Wanted:
-Cocaine
-Monster Dub
-32oz Monster

Även Monster och Rockstar jag inte har, skicka ett pm för byte. Framförallt intresserad av fulla burkar.
McƆurdy
Medlem

STOLT SKÅNEPATRIOT

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2017-07-16 11:22:32 »

Kan inte säga äckligaste smaken, men äckligaste energidrycken: Dark Dog. (går inte att beskriva smaken på den, men den energidrycken finns nog inte i Sverige längre, men jävlar vad vidrig den var).

Godaste: Burn Original när coca cola tillverkade den, inte den nya fejkburn.
Loggat

Energidrycker: 847st.
Swe01
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2017-07-16 12:51:22 »

Kan inte säga äckligaste smaken, men äckligaste energidrycken: Dark Dog. (går inte att beskriva smaken på den, men den energidrycken finns nog inte i Sverige längre, men jävlar vad vidrig den var).

Jag gillade också Burn Original och Blue Refresh 250 ml. Synd att Blue Refresh blev nya Zero och Original fick vanlig energidryckssmak
Loggat
Edcans
Medlem

Sgt

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2017-07-16 22:27:56 »

Dark Dog tyckte jag själv var riktigt god Leende (smiley)
Annars så tycker jag att hallon är godaste smaken på energidryck,synd att det ska vara så förbannat ovanligt bara... Äckligaste måste vara alla dessa sockerfria/kalorifria varianter som rullas ut på löpande band nuförtiden.
Loggat
McƆurdy
Medlem

STOLT SKÅNEPATRIOT

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2017-07-17 16:15:45 »

Annars så tycker jag att hallon är godaste smaken på energidryck,synd att det ska vara så förbannat ovanligt bara... Äckligaste måste vara alla dessa sockerfria/kalorifria varianter som rullas ut på löpande band nuförtiden.
Vad jag förstod så ändrade Dark Dog sitt "recept" nån gång, kan tänka mig den va god innan.
Loggat

Edcans
Medlem

Sgt

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2017-07-18 09:11:51 »

Vad jag förstod så ändrade Dark Dog sitt "recept" nån gång, kan tänka mig den va god innan.
Det har jag faktiskt ingen koll på. Fick aldrig chans att smaka på den första gången den fanns i Sverige. Det var när den kom tillbaka för ett par år sen som jag fick 3 plattor gratis av Dark Dog själva som jag drack den första gången Leende (smiley)
Loggat
monsterdew
Medlem

Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2017-09-08 17:21:46 »

någon som vet varför de förstörde burn så ingen jävel köper den längre? den var en utav mina favoriter förr men nu dricker jag den ytterst sällan, synd när man ska förstöra en älskad dryck med nåt helt annat recept. basettes gjorde samma sak med sina vingummin tyvärr  Obeslutsam
Loggat
monsterdew
Medlem

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2017-09-08 17:27:28 »

Godaste: original, fruit punch (som ripper, khaos, pipeline punch osv), körsbär, citron
Äckligast: billiga energidrycker som powerking och alla andra kopior av redbull (dock är wolverine ganska god trots priset), nocco och celsius. tycker monster har lyckats med sina zero alternativ jävligt bra förutom ultra sunrise den smakar vattnig kemisk fanta.
Loggat
Swe01
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2017-09-08 17:31:41 »

någon som vet varför de förstörde burn så ingen jävel köper den längre? den var en utav mina favoriter förr men nu dricker jag den ytterst sällan, synd när man ska förstöra en älskad dryck med nåt helt annat recept. basettes gjorde samma sak med sina vingummin tyvärr  Obeslutsam
Coca Cola Company gav väl bort rättigheterna till ett annat företag eller? Tror det var så. Coca Cola Co gjorde burkarna från 2006(?)-2016 sen är det "Energy Beverages" istället som gör 355 ml burkarna samt nya 500 ml burkarna som bara finns i andra länder som bl.a. Spanien
Loggat
McƆurdy
Medlem

STOLT SKÅNEPATRIOT

Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2017-09-08 17:45:14 »

Coca Cola Company gav väl bort rättigheterna till ett annat företag eller? Tror det var så. Coca Cola Co gjorde burkarna från 2006(?)-2016 sen är det "Energy Beverages" istället som gör 355 ml burkarna samt nya 500 ml burkarna som bara finns i andra länder som bl.a. Spanien
Har hört att monster ska ha köpt Burn.

Lite komiskt är det ju ändå; i Sverige tillverkade Coca Cola monster (och sin egen energidryck, burn), och så köper monster burn  Glad
Loggat

monsterdew
Medlem

Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2017-09-10 13:08:13 »

Har hört att monster ska ha köpt Burn.

Lite komiskt är det ju ändå; i Sverige tillverkade Coca Cola monster (och sin egen energidryck, burn), och så köper monster burn  Glad
köpte monster upp burn för att förstöra märket och få större monopol själva eller? coca cola distribuerar väl bara monster i Sverige då den tillverkas i dublin för den europeiska marknaden
Loggat
McƆurdy
Medlem

STOLT SKÅNEPATRIOT

Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2017-09-10 20:55:19 »

köpte monster upp burn för att förstöra märket och få större monopol själva eller? coca cola distribuerar väl bara monster i Sverige då den tillverkas i dublin för den europeiska marknaden
Förmodligen. Varken Coca Cola i Storbritannien eller Coca Cola i Tyskland hade Burn, vad jag vet - de hade Relentless istället. Det är nog inte omöjligt att Coca Cola i fler länder tillverkade monster på licens. Vet när jag förut kollade på Coca Colas hemsidor, olika europeiska länderna dvs, så fanns monster i princip allt med
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!