Energidrycker och deras ingredienser :: Forum
2023-09-21 09:13:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till det forumet om energidrycker och deras ingredienser: forum.taurin.se

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: rädd för att bli skadad  (läst 18257 gånger)
cykel_matte
Medlem

Energidricka Äger!!!

Visa profil
« skrivet: 2009-04-26 17:38:02 »

hej, jag dricker ca 1 om dagen, o är rädd att det ska hända nått med min kropp? vad kan hända? har det hänt nått med er?
Loggat
David
Webmaster
Administrator
Medlem
*

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-04-26 17:43:34 »

hej, jag dricker ca 1 om dagen, o är rädd att det ska hända nått med min kropp? vad kan hända? har det hänt nått med er?

Prata med en läkare om du är orolig!

\David
Loggat
Energy Drinker
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2009-04-26 18:03:09 »

Har aldrig hänt mig nåt,och jag dricker ibland 2 varje dag! Leende (smiley)
Loggat
Extrem-energy93
Medlem

ENERGY DRINKS! HUAHUA =)

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-04-26 18:53:32 »

det värsta som hänt mig är att jag fått springa en sjuhelsike massa på toa... då börjar man närma sig koffeinförgiftning, det tar skada på njurarna men då var det mängder som 10st på en dag... Om du bara dricker 1 om dagen ska du nog inte oroa dig. Att prata med doktorn lär väl inte vara annat än att den försöker övertala dig om att sluta dricka helt  Tunga
Loggat
Tammex
Pro
Medlem
*

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-04-26 19:53:36 »

det värsta som hänt mig är att jag fått springa en sjuhelsike massa på toa... då börjar man närma sig koffeinförgiftning, det tar skada på njurarna men då var det mängder som 10st på en dag... Om du bara dricker 1 om dagen ska du nog inte oroa dig. Att prata med doktorn lär väl inte vara annat än att den försöker övertala dig om att sluta dricka helt  Tunga

haha var det när vi var i dig stuga och vi drack typ 2 nos och en massa pk? ;P Glad
Loggat
Extrem-energy93
Medlem

ENERGY DRINKS! HUAHUA =)

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-04-26 20:30:55 »

haha var det när vi var i dig stuga och vi drack typ 2 nos och en massa pk? ;P Glad
bl.a. har hänt många fler ggr... som när jag och en kompis dela på en platta på mindre än 24h...
Loggat
MrPontus
Medlem

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2009-07-03 16:12:48 »

det värsta som hänt mig är att jag fått springa en sjuhelsike massa på toa... då börjar man närma sig koffeinförgiftning, det tar skada på njurarna men då var det mängder som 10st på en dag...
att du springer mycket på toa är för att koffein är vätskedrivande och har inget med koffeinförgiftning att göra.
Loggat
hottjoj
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009-07-20 17:47:54 »

läkarna säger ju att energi drycker är farligt (eller onyttigt) så det kanske e inte så bra att dricka så mycket det kanske sliter på levern eller njurarna... jag dricker typ 1 liter per vecka
Loggat
MrPontus
Medlem

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2009-07-20 18:58:57 »

energidrycker är ungefär lika farligt som Coca Cola
Loggat
hottjoj
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009-07-20 19:04:10 »

energidrycker är ungefär lika farligt som Coca Cola
jag skulle inte tro det eftersom det står aldrig att coca cola är farligt för undomar på nyheterna!!!
Loggat
MrPontus
Medlem

Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2009-07-20 19:19:49 »

beror ju på hur mycket men dricker, men som någon sa dricker man ca 1 liter i veckan så är det minimal skillnad mellan energidryck och coca cola

skillnaden mellan coca cola och energidrycker (i stort) är att det är ungefär dubbelt så mycket koffein i energidrycker som det är i colan, en kopp starkt kaffe innehåller mer koffein än exempelvis RedBull. den mängden koffein är inte skadlig i den lilla mängden.
resten av colan och energidrycken är (i stort) socker och diverse tillsatser och lite olika smak.
Loggat
warhaammer
Pro
Medlem
*

www.energidryck.nu

Visa profil Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009-07-20 19:31:03 »

Tja du kan bli tjock Glad
Loggat
hottjoj
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009-07-20 19:36:35 »

Tja du kan bli tjock Glad
ja warhaammer har rätt!

warhaammer har ju redan blivit tjock!!!! Glad Glad Glad Glad Glad hahahahahahahaa
Loggat
MrPontus
Medlem

Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2009-07-20 19:46:56 »

beroende på vad man dricker så kan man bli smal.

Redline ftw!
Loggat
warhaammer
Pro
Medlem
*

www.energidryck.nu

Visa profil Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009-07-28 09:06:16 »

beroende på vad man dricker så kan man bli smal.

Redline ftw!
Vaddå, är redline typ nyttigt? Tunga
Loggat
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!