nrj.rush
Medlem
NOS BURKARNA!
|
 |
« skrivet: 2009-05-05 21:51:34 » |
|
Hur många energidrycker borde man max dricka på en dag? 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Energy Drinker
Gäst
|
 |
« Svara #1 skrivet: 2009-05-06 06:37:35 » |
|
På Powerking burkarna står det max 5 per dag
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tammex
Pro
Medlem
|
 |
« Svara #2 skrivet: 2009-05-06 16:08:49 » |
|
På 90-112 som det är 300 mg koffein i så står det max 5 också har jag för mig jag läste ;P I många av de andra burkar tex redbull så är det ju mellan 80/100 mg koffein burk.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
viktor
Medlem
Super mario power up energy drink
|
 |
« Svara #3 skrivet: 2009-05-07 15:41:25 » |
|
På 90-112 som det är 300 mg koffein i så står det max 5 också har jag för mig jag läste ;P I många av de andra burkar tex redbull så är det ju mellan 80/100 mg koffein burk.
Gäller inte om du ska dricka Spike 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Energy Drinker
Gäst
|
 |
« Svara #4 skrivet: 2009-05-07 15:44:29 » |
|
Det är ju lika mkt koffein i Spike som i 90-112 isf,och på Spike står det max 1 per dag,och börja med en halv
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tammex
Pro
Medlem
|
 |
« Svara #5 skrivet: 2009-05-07 16:18:46 » |
|
Gäller inte om du ska dricka Spike  Det är ju lika mkt koffein i Spike som i 90-112 isf,och på Spike står det max 1 per dag,och börja med en halv
Nej men om man tittar på Spikes innehållsförteckning: Spike Shooter formula 1.057 mg N-acetyi-L-tyrosine Yohimbine HCI Ingen av dessa ämnen finns inte i 90-112 vad jag vet och det kanske inte är så bra att trycka i sig massa sånt, därför så ska man bara ta en halv första gången och 1 per dag..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
viktor
Medlem
Super mario power up energy drink
|
 |
« Svara #6 skrivet: 2009-05-07 16:56:06 » |
|
Gäller inte om du ska dricka Spike  Det är ju lika mkt koffein i Spike som i 90-112 isf,och på Spike står det max 1 per dag,och börja med en halv
Nej men om man tittar på Spikes innehållsförteckning: Spike Shooter formula 1.057 mg N-acetyi-L-tyrosine Yohimbine HCI Ingen av dessa ämnen finns inte i 90-112 vad jag vet och det kanske inte är så bra att trycka i sig massa sånt, därför så ska man bara ta en halv första gången och 1 per dag.. Men jag tycker ändå vilken energidryck det eän handlar om så är 5 om dan lite för mycket... 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tammex
Pro
Medlem
|
 |
« Svara #7 skrivet: 2009-05-07 17:00:29 » |
|
Nej men om man tittar på Spikes innehållsförteckning: Spike Shooter formula 1.057 mg N-acetyi-L-tyrosine Yohimbine HCI Ingen av dessa ämnen finns inte i 90-112 vad jag vet och det kanske inte är så bra att trycka i sig massa sånt, därför så ska man bara ta en halv första gången och 1 per dag.. Men jag tycker ändå vilken energidryck det eän handlar om så är 5 om dan lite för mycket...  Beror på vad man håller på med ;P På datorlan så är 5 burkar ingenting  eller om man ska tävla om vilken som orkar vara uppe längst (om man får använda alla knep ;P)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Johannes
Medlem
|
 |
« Svara #8 skrivet: 2009-05-07 17:15:03 » |
|
Nej men om man tittar på Spikes innehållsförteckning: Spike Shooter formula 1.057 mg N-acetyi-L-tyrosine Yohimbine HCI Ingen av dessa ämnen finns inte i 90-112 vad jag vet och det kanske inte är så bra att trycka i sig massa sånt, därför så ska man bara ta en halv första gången och 1 per dag.. Men jag tycker ändå vilken energidryck det eän handlar om så är 5 om dan lite för mycket...  Jag tror att de menar 5 energidrycker just under en dag, inte under en längre tid
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
MrPontus
Medlem
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2009-05-13 03:57:05 » |
|
The effects of caffeine in large doses (ie. more than 600mg or eight average cups of coffee) include headache, hand tremors, impaired coordination, nervousness, diarrhoea and even delirium. Very large doses (10g or more) can produce high blood sugar and urinary acid levels. Ten grams is equivalent to 100 - 200 cups of coffee or tea. Most adults can consume up to 300mg of caffeine (four average cups of coffee per day) without experiencing unpleasant side-effects. However, some people are sensitive to caffeine and may experience tremors, nausea and insomnia, even when small amounts are consumed. • Long-term effects Regular use of more than 600mg of caffeine per day may cause chronic insomnia, depression, stomach upset, persistent anxiety or heart palpitations. taget från "Caffeine Facts" 2006 www.drugaware.com.au
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Energy Drinker
Gäst
|
 |
« Svara #10 skrivet: 2009-05-13 06:36:56 » |
|
The effects of caffeine in large doses (ie. more than 600mg or eight average cups of coffee) include headache, hand tremors, impaired coordination, nervousness, diarrhoea and even delirium. Very large doses (10g or more) can produce high blood sugar and urinary acid levels. Ten grams is equivalent to 100 - 200 cups of coffee or tea. Most adults can consume up to 300mg of caffeine (four average cups of coffee per day) without experiencing unpleasant side-effects. However, some people are sensitive to caffeine and may experience tremors, nausea and insomnia, even when small amounts are consumed. • Long-term effects Regular use of more than 600mg of caffeine per day may cause chronic insomnia, depression, stomach upset, persistent anxiety or heart palpitations. taget från "Caffeine Facts" 2006 www.drugaware.com.auKan man få Insomnia om man får i sig mer än 600mg koffein!? 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
akan
|
 |
« Svara #11 skrivet: 2009-05-13 14:50:17 » |
|
The effects of caffeine in large doses (ie. more than 600mg or eight average cups of coffee) include headache, hand tremors, impaired coordination, nervousness, diarrhoea and even delirium. Very large doses (10g or more) can produce high blood sugar and urinary acid levels. Ten grams is equivalent to 100 - 200 cups of coffee or tea. Most adults can consume up to 300mg of caffeine (four average cups of coffee per day) without experiencing unpleasant side-effects. However, some people are sensitive to caffeine and may experience tremors, nausea and insomnia, even when small amounts are consumed. • Long-term effects Regular use of more than 600mg of caffeine per day may cause chronic insomnia, depression, stomach upset, persistent anxiety or heart palpitations. taget från "Caffeine Facts" 2006 www.drugaware.com.auKan man få Insomnia om man får i sig mer än 600mg koffein!?  Vad är insomnia ?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
akan
|
 |
« Svara #13 skrivet: 2009-05-13 15:28:42 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
energylover
Gäst
|
 |
« Svara #14 skrivet: 2009-05-24 11:42:47 » |
|
Såg nu att Jabra innehöll 135 ml koffein per 100 Ml,är inte det ganska mycket?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|