Energidrycker och deras ingredienser :: Forum
2023-04-01 17:57:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till det forumet om energidrycker och deras ingredienser: forum.taurin.se

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: När väger nackdelarna mer än fördelarna?  (läst 11033 gånger)
Sisyfos
Pro
Medlem
*

Visa profil
« skrivet: 2009-11-24 13:08:58 »

Detta kanske borde vara en egen tråd, men hellre en tråd för lite än en tråd för mycket.

Om en person dricker massvis med alkohol under en längre period så vänjer sig kroppen vid det och på så sätt skapar en högre tolerans. Samma sak borde väl gälla koffein?

Jag känner att jag har fått en högre tolerans än när jag började med koffein (kaffe, energidrycker). Detta är såklart inget konstigt, men när vet man att man fått en så hög tolerans att nackdelarna väger tyngre än fördelarna?
« Senast ändrad: 2009-11-24 18:12:58 av Sisyfos » Loggat
Johannes
Medlem

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2009-11-24 13:24:48 »

Detta kanske borde vara en egen tråd, men hellre en tråd för lite än en tråd för mycket.

Om en person dricker massvis med alkohol under en längre period så vänjer sig kroppen vid det och på så sätt skapar en högre tolerans. Samma sak borde väl gälla koffein?

Jag känner att jag har fått en högre tolerans än när jag började med koffein (kaffe, energidrycker). Detta är såklart inget konstigt, men när vet man att man fått en så hög tolerans att nackdelarna väger tyngre än fördelarna?

Ja när man började dricka morgonkaffe så kände man sig toppen, men nu är det snarare så att man måste ha sitt morgonkaffe för att inte må skit... Det är då nackdelarna väger tyngre än fördelarna tycker jag, när man har blivit beroende.
Loggat
akan
֜
Pro
Medlem
*

NR. 7

Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-11-24 17:35:53 »

Snarare bättre med en tråd för mycket en en för lite. Blir lättare att hålla koll då. Döpte jag rubriken rätt? Annars kan du ändra.
Loggat
Energidryckizz
Pro
Medlem
*

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-11-24 17:45:13 »

Jag är 13 år snart 14 år jag börja dricka Energidryck för några år sen och då kände jag mig inte bra av bara 1 men nu känner jag inte ett skit om jag dricker 3 st tillexempel
Loggat

Sug av määää
hottjoj
Medlem

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010-03-14 21:43:45 »

så klart du får bättre tolerans om du dricker mycket ed. men det e ju inget skäl till att du ska dricka mycket för det......
Sen kan det vara svårare att få bättre tolerans om man har föräldrar som inte tål så mycket koffein..
Loggat
ZezoX
Medlem

Ich liebe energydrinks

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2010-03-16 23:39:06 »

så klart du får bättre tolerans om du dricker mycket ed. men det e ju inget skäl till att du ska dricka mycket för det......
Sen kan det vara svårare att få bättre tolerans om man har föräldrar som inte tål så mycket koffein..

Jag tror jag har bättre tolerans mot koffein än normalt.. Kan dricka 5-15st på några timmar utan att känna någonting alls.. förutom att jag blir pigg då ^^ .. Var ju någon här som hade druckit en cocaine cut och en kjell kraft och fått ont i hjärtat? så jag antar att jag har mer tollerans mot koffein
Loggat
Saddam
Global Moderator
Medlem
*

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2010-03-17 00:50:57 »

Stämmer till 100 procent!

Jag kände av koffeinet i en energidryck när jag började dricka för runt 11-12 år sedan, numera får jag hälla i mig ganska stora mängder innan jag ens känner av någonting.

Visst, väger ju lite mer än då med men beror till största delen tillvänjning och ökad tolerans.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!